Kujawsko-Pomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Minikowie

Weź udział w HISTORYCZNYM POCHODZIE BOROWIAKÓW – Tuchola, 16 lipca

Starostwo Powiatowe w Tucholi zaprasza grupy, organizacje i instytucje zainteresowane udziałem w jubileuszowym X Historycznym Pochodzie Borowiaków do nadsyłania zgłoszeń.

Tegoroczny Pochód przejdzie ulicami Tucholi w sobotę 16 lipca o godzinie 12:00.

Zgłoszenia można dokonać do 31 maja 2022 roku za pomocą formularza elektronicznego:  https://forms.gle/YwxveTzYQVb6jtQy8

W razie problemów lub ograniczeń technicznych można też zgłaszać się za pomocą załączonego formularza, dostępnego także na stronie internetowej Powiatu Tucholskiego oraz w pokoju nr 103 w siedzibie Starostwa Powiatowego w Tucholi, ul. Pocztowa 7, 89-500 Tuchola.

2022_pochod_form

W przypadku jakichkolwiek wątpliwości lub problemów możliwy jest kontakt telefoniczny po numerem 52 55 90 738 lub mailowy pod adresem promocja@tuchola.pl 

Historyczny Pochód Borowiaków jest integralną częścią obchodów 63 Dni Borów Tucholskich.

 

Na fb (informacja ze strony Muzeum Borów Tucholskich):

https://www.facebook.com/muzeumtuchola/photos/a.209222049271849/1867237100136994/

 

Dziękuję i pozdrawiam

Aleksandra Hapka

Specjalista ds. turystyki wiejskiej i marketingu

Tel: 693-301-527

e mail: aleksandra.hapka@kpodr.pl

 

image_print

FORMULARZE ZGŁOSZENIOWE

Formularze zgłoszenioweCiągniki,  maszyny, urządzenia rolnicze, części zamienne

Zał. 1. Zgłoszenie uczestnictwa – obowiązkowy
Zał.1A – Zgłoszenie uczestnictwa
Zał. 3 Wpis do katalogu wystawców – obowiązkowy Zał. 2 – Zamówienie usług dodatkowych
Zał. 5. Regulamin targów – obowiązkowy Zał 5 – Regulamin targów
Zał. 2. Zamówienie usług dodatkowych
  • Wyposażenie dodatkowe stoisk,
  • Przyłącze prądu do stoiska,
  • Rozładunek i załadunek eksponatów
Załącznik 3 – Wpis do katalogu wystawców 2022
Zał. 4. Zgłoszenie podwystawcy
na stoisku
Zał.4 – Zgłoszenie podwystawcy
Zał. 6. Innowacyjny Produkt
  • Zgłoszenie do konkursu
Zał. 6 – Innowacyjny Produkt – Zgłoszenie do konkursu
Zał. 7. Innowacyjny Produkt
  • Regulamin konkursu
Zał. 7 – Innowacyjny Produkt – Regulamin konkursu
Zał. 8. Hotele, noclegi
  • Wykaz hoteli
Zał.8 – Hotele, noclegi
Zał. 9. Ważne informacje dotyczące targów Zał. 9 – Ważne informacje
Zał. 10. Zamówienie na obiady
i udział w Biesiadzie przy Grillu
Zał.10 Zamówienie na obiady i udział w Biesiadzie przy Grillu

 

Formularze zgłoszenioweNawozy, środki ochrony roślin,

 Zał. 1. Zgłoszenie uczestnictwa – obowiązkowy zał.1B – Zgłoszenie uczestnictwa 
Zał. 3 Wpis do katalogu wystawców – obowiązkowy Załącznik 3 – Wpis do katalogu wystawców 2022
Zał. 5. Regulamin targów – obowiązkowy Zał 5 – Regulamin targów
Zał. 2. Zamówienie usług dodatkowych
  • Wyposażenie dodatkowe stoisk,
  • Przyłącze prądu do stoiska,
  • Rozładunek i załadunek eksponatów
Zał. 2 – Zamówienie usług dodatkowych
Zał. 4. Zgłoszenie podwystawcy na stoisku Zał.4 – Zgłoszenie podwystawcy 
Zał. 6. Innowacyjny Produkt
  • Zgłoszenie do konkursu
  Zał. 6 – Innowacyjny Produkt – Zgłoszenie do konkursu
Zał. 7. Innowacyjny Produkt
  • Regulamin konkursu
Zał. 7 – Innowacyjny Produkt – Regulamin konkursu
Zał. 8. Hotele, noclegi
  • Wykaz hoteli
Zał.8 – Hotele, noclegi
Zał. 9. Ważne informacje dotyczące targów  Zał. 9 – Ważne informacje
Zał. 10. Zamówienie na obiady
i udział w Biesiadzie przy Grillu
Zał.10 Zamówienie na obiady i udziałw Biesiadzie przy Grillu

 

Formularze zgłoszeniowePasze, dodatki paszowe, środki higieny zwierząt

 Zał. 1. Zgłoszenie uczestnictwa – obowiązkowy   zał.1C – Zgłoszenie uczestnictwa
Zał. 3 Wpis do katalogu wystawców – obowiązkowy Załącznik 3 – Wpis do katalogu wystawców 2022
Zał. 5. Regulamin targów – obowiązkowy Zał 5 – Regulamin targów
Zał. 2. Zamówienie usług dodatkowych
  • Wyposażenie dodatkowe stoisk,
  • Przyłącze prądu do stoiska,
  • Rozładunek i załadunek eksponatów
Zał. 2 – Zamówienie usług dodatkowych
Zał. 4. Zgłoszenie podwystawcy na stoisku Zał.4 – Zgłoszenie podwystawcy
Zał. 6. Innowacyjny Produkt
  • Zgłoszenie do konkursu
Zał. 6 – Innowacyjny Produkt – Zgłoszenie do konkursu
Zał. 7. Innowacyjny Produkt
  • Regulamin konkursu
Zał. 7 – Innowacyjny Produkt – Regulamin konkursu
Zał. 8. Hotele, noclegi
  • Wykaz hoteli
Zał.8 – Hotele, noclegi
Zał. 9. Ważne informacje dotyczące targów Zał. 9 – Ważne informacje
Zał. 10. Zamówienie na obiady
i udział w Biesiadzie przy Grillu
Zał.10 Zamówienie na obiady i udziałw Biesiadzie przy Grillu

 

Formularze zgłoszenioweNauka, doradztwo, prasa rolnicza, banki, instytucje obsługujące rolnictwo

 Zał. 1. Zgłoszenie uczestnictwa – obowiązkowy zał.1C – Zgłoszenie uczestnictwa
Zał. 3 Wpis do katalogu wystawców – obowiązkowy Załącznik 3 – Wpis do katalogu wystawców 2022
Zał. 5. Regulamin targów – obowiązkowy Zał 5 – Regulamin targów
Zał. 2. Zamówienie usług dodatkowych
  • Wyposażenie dodatkowe stoisk,
  • Przyłącze prądu do stoiska,
  • Rozładunek i załadunek eksponatów
Zał. 2 – Zamówienie usług dodatkowych
Zał. 4. Zgłoszenie podwystawcy na stoisku Zał.4 – Zgłoszenie podwystawcy 
Zał. 6. Innowacyjny Produkt
  • Zgłoszenie do konkursu
Zał. 6 – Innowacyjny Produkt – Zgłoszenie do konkursu
Zał. 7. Innowacyjny Produkt
  • Regulamin konkursu
Zał. 7 – Innowacyjny Produkt – Regulamin konkursu 
Zał. 8. Hotele, noclegi
  • Wykaz hoteli
Zał.8 – Hotele, noclegi
Zał. 9. Ważne informacje dotyczące targów Zał. 9 – Ważne informacje
Zał. 10. Zamówienie na obiady
i udział w Biesiadzie przy Grillu
Zał.10 Zamówienie na obiady i udziałw Biesiadzie przy Grillu

 

 

Formularze zgłoszenioweGenetyka, hodowla zwierząt

 Zał. 1. Zgłoszenie uczestnictwa – obowiązkowy zał.1C – Zgłoszenie uczestnictwa
Zał. 3 Wpis do katalogu wystawców – obowiązkowy Załącznik 3 – Wpis do katalogu wystawców 2022
Zał. 5. Regulamin targów – obowiązkowy Zał 5 – Regulamin targów
Zał. 2. Zamówienie usług dodatkowych
  • Wyposażenie dodatkowe stoisk,
  • Przyłącze prądu do stoiska,
  • Rozładunek i załadunek eksponatów
Zał. 2 – Zamówienie usług dodatkowych
Zał. 4. Zgłoszenie podwystawcy na stoisku Zał.4 – Zgłoszenie podwystawcy 
Zał. 6. Innowacyjny Produkt
  • Zgłoszenie do konkursu
Zał. 6 – Innowacyjny Produkt – Zgłoszenie do konkursu
Zał. 7. Innowacyjny Produkt
  • Regulamin konkursu
Zał. 7 – Innowacyjny Produkt – Regulamin konkursu
Zał. 8. Hotele, noclegi
  • Wykaz hoteli
Zał.8 – Hotele, noclegi
Zał. 9. Ważne informacje dotyczące targów Zał. 9 – Ważne informacje
Zał. 10. Zamówienie na obiady
i udział w Biesiadzie przy Grillu
Zał.10 Zamówienie na obiady i udziałw Biesiadzie przy Grillu

 

 

 

Formularze zgłoszenioweHodowla roślin

Zał. 1. Zgłoszenie uczestnictwa – obowiązkowy zał.1C – Zgłoszenie uczestnictwa
Zał. 3 Wpis do katalogu wystawców – obowiązkowy 3 – Wpis do katalogu wystawców 2022
Zał. 5. Regulamin targów – obowiązkowy Zał 5 – Regulamin targów
Zał. 2. Zamówienie usług dodatkowych
  • Wyposażenie dodatkowe stoisk,
  • Przyłącze prądu do stoiska,
  • Rozładunek i załadunek eksponatów
Zał. 2 – Zamówienie usług dodatkowych
Zał. 4. Zgłoszenie podwystawcy na stoisku Zał.4 – Zgłoszenie podwystawcy
Zał. 6. Innowacyjny Produkt
  • Zgłoszenie do konkursu
Zał. 6 – Innowacyjny Produkt – Zgłoszenie do konkursu
Zał. 7. Innowacyjny Produkt
  • Regulamin konkursu
Zał. 7 – Innowacyjny Produkt – Regulamin konkursu
Zał. 8. Hotele, noclegi
  • Wykaz hoteli
Zał.8 – Hotele, noclegi
Zał. 9. Ważne informacje dotyczące targów Zał. 9 – Ważne informacje
Zał. 10. Zamówienie na obiady
i udział w Biesiadzie przy Grillu
Zał.10 Zamówienie na obiady i udziałw Biesiadzie przy Grillu Załącznik

 

Formularze zgłoszenioweAgroenergetyka, odnawialne źródła energii, fotowoltaika

 Zał. 1 Zgłoszenie uczestnictwa – obowiązkowy zał.1C – Zgłoszenie uczestnictwa
Zał. 3 Wpis do katalogu wystawców – obowiązkowy Załącznik 3 – Wpis do katalogu wystawców 2022
Zał. 5 Regulamin targów – obowiązkowy Zał 5 – Regulamin targów
Zał. 2 Zamówienie usług dodatkowych
  • Wyposażenie dodatkowe stoisk,
  • Przyłącze prądu do stoiska,
  • Rozładunek i załadunek eksponatów
Zał. 2 – Zamówienie usług dodatkowych
Zał. 4 Zgłoszenie podwystawcy na stoisku Zał.4 – Zgłoszenie podwystawcy
Zał. 6 Innowacyjny Produkt
  • Zgłoszenie do konkursu
Zał. 6 – Innowacyjny Produkt – Zgłoszenie do konkursu
Zał. 7 Innowacyjny Produkt
  • Regulamin konkursu
Zał. 7 – Innowacyjny Produkt – Regulamin konkursu
Zał. 8 Hotele, noclegi
  • Wykaz hoteli
Zał.8 – Hotele, noclegi
Zał. 9 Ważne informacje dotyczące targów Zał. 9 – Ważne informacje
Zał. 10 Zamówienie na obiady
i udział w Biesiadzie przy Grillu
      Zał.10 Zamówienie na obiady i udziałw Biesiadzie przy Grillu

 

 

Formularze zgłoszeniowe  Mechanizacja produkcji zwierzęcej

 Zał. 1. Zgłoszenie uczestnictwa – obowiązkowy zał.1C – Zgłoszenie uczestnictwa 
Zał. 3 Wpis do katalogu wystawców – obowiązkowy Załącznik 3 – Wpis do katalogu wystawców 2022
Zał. 5. Regulamin targów – obowiązkowy Zał 5 – Regulamin targów
Zał. 2. Zamówienie usług dodatkowych
  • Wyposażenie dodatkowe stoisk,
  • Przyłącze prądu do stoiska,
  • Rozładunek i załadunek eksponatów
Zał. 2 – Zamówienie usług dodatkowych 
Zał. 4. Zgłoszenie podwystawcy na stoisku Zał.4 – Zgłoszenie podwystawcy
Zał. 6. Innowacyjny Produkt
  • Zgłoszenie do konkursu
Zał. 6 – Innowacyjny Produkt – Zgłoszenie do konkursu
Zał. 7. Innowacyjny Produkt
  • Regulamin konkursu
Zał. 7 – Innowacyjny Produkt – Regulamin konkursu
Zał. 8. Hotele, noclegi
  • Wykaz hoteli
Zał.8 – Hotele, noclegi 
Zał. 9. Ważne informacje dotyczące targów Zał. 9 – Ważne informacje
Zał. 10. Zamówienie na obiady
i udział w Biesiadzie przy Grillu
Zał.10 Zamówienie na obiady i udziałw Biesiadzie przy Grillu

 

Formularze zgłoszenioweMateriały, technologie w budownictwie

 Zał. 1. Zgłoszenie uczestnictwa – obowiązkowy zał.1C – Zgłoszenie uczestnictwa
Zał. 3 Wpis do katalogu wystawców – obowiązkowy Załącznik 3 – Wpis do katalogu wystawców 2022
Zał. 5. Regulamin targów – obowiązkowy Zał 5 – Regulamin targów
Zał. 2. Zamówienie usług dodatkowych
  • Wyposażenie dodatkowe stoisk,
  • Przyłącze prądu do stoiska,
  • Rozładunek i załadunek eksponatów
Zał. 2 – Zamówienie usług dodatkowych 
Zał. 4. Zgłoszenie podwystawcy na stoisku Zał.4 – Zgłoszenie podwystawcy 
Zał. 6. Innowacyjny Produkt
  • Zgłoszenie do konkursu
Zał. 6 – Innowacyjny Produkt – Zgłoszenie do konkursu
Zał. 7. Innowacyjny Produkt
  • Regulamin konkursu
Zał. 7 – Innowacyjny Produkt – Regulamin konkursu
Zał. 8. Hotele, noclegi
  • Wykaz hoteli
Zał.8 – Hotele, noclegi
Zał. 9. Ważne informacje dotyczące targów Zał. 9 – Ważne informacje
Zał. 10. Zamówienie na obiady
i udział w Biesiadzie przy Grillu
Zał.10 Zamówienie na obiady i udziałw Biesiadzie przy Grillu

 

Formularze zgłoszenioweSamochody

 Zał. 1. Zgłoszenie uczestnictwa – obowiązkowy zał.1C – Zgłoszenie uczestnictwa 
Zał. 3 Wpis do katalogu wystawców – obowiązkowy Załącznik 3 – Wpis do katalogu wystawców 2022
Zał. 5. Regulamin targów – obowiązkowy Zał 5 – Regulamin targów
Zał. 2. Zamówienie usług dodatkowych
  • Wyposażenie dodatkowe stoisk,
  • Przyłącze prądu do stoiska,
  • Rozładunek i załadunek eksponatów
 Zał. 2 – Zamówienie usług dodatkowych 
Zał. 4. Zgłoszenie podwystawcy na stoisku Zał.4 – Zgłoszenie podwystawcy
Zał. 6. Innowacyjny Produkt
  • Zgłoszenie do konkursu
Zał. 6 – Innowacyjny Produkt – Zgłoszenie do konkursu
Zał. 7. Innowacyjny Produkt
  • Regulamin konkursu
Zał. 7 – Innowacyjny Produkt – Regulamin konkursu
Zał. 8. Hotele, noclegi
  • Wykaz hoteli
Zał.8 – Hotele, noclegi
Zał. 9. Ważne informacje dotyczące targów Zał. 9 – Ważne informacje 
Zał. 10. Zamówienie na obiady
i udział w Biesiadzie przy Grillu
Zał.10 Zamówienie na obiady i udziałw Biesiadzie przy Grillu

 

Formularze zgłoszenioweGastronomia

Zgłoszenie AgroTech_gastronomia

Wymagania sanitarne

Rgulamin targów – gastronomia

Plan wydarzeń targowych – 2-3.07.2022

 

image_print

Portal www.odpoczywajnawsi.pl oraz Wirtualne Stoisko „Odpoczywaj na wsi” –  źródła inspiracji do podróżowania po polskiej wsi

 

 

Portal www.odpoczywajnawsi.pl –  źródło inspiracji do podróżowania po polskiej wsi.

 W dobie pandemii portal www.odpoczywajnawsi.pl stał się głównym narzędziem promocji oferty turystyki wiejskiej i agroturystyki.

W portalu znajdują się materiały informacyjne i promocyjne obiektów turystyki wiejskiej z całej Polski. Informacje o ofercie zaprezentowane zostały poprzez opis oferty, piktogramy oraz zdjęcia. Wśród kryteriów wyboru obiektu znajdą się: kategoria, specjalizacje, lokalizacja, cena. Promocja kwater uwzględnia również realizację bonu turystycznego oraz obiektów przyjaznych niepełnosprawnym.

Oprócz ofert noclegowych i atrakcji gospodarstw agroturystycznych znajdą się tu również informacje na temat funkcjonowania turystyki wiejskiej w naszym kraju poprzez prezentacje, filmy oraz porady dotyczące tego, jak promować wypoczynek na wsi.

Został uruchomiony moduł „Inspiracje”. W ramach modułu prezentowane są pomysły na spędzenie urlopu na polskiej wsi. Pomysły na pobyty weekendowe lub dłuższe, na Roztoczu, na Mazurach czy innych ciekawych miejscach.

 

Wirtualne  Stoisko „Odpoczywaj na wsi”

Urlop lub weekend na wsi to idealna propozycja dla tych, którzy pragną spędzić czas z dala od miejskiego zgiełku. To także forma wypoczynku szczególnie polecana w czasie epidemii.

Polska Federacja Turystyki Wiejskiej zakończyła realizację projektu pod nazwą „Wirtualne  targi”.

Na wirtualnym stoisku „Odpoczywaj na wsi” Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi,
znajdują się materiały informacyjne i promocyjne obiektów turystyki wiejskiej z całej Polski.
Oprócz ofert noclegowych i atrakcji gospodarstw agroturystycznych znajdą się tu również informacje na temat funkcjonowania turystyki wiejskiej w  kraju oraz porady dotyczące tego, jak promować wypoczynek na wsi.

Stoisko zostało podzielone na kilka stref, aby ułatwić możliwość skorzystania z oferty:

  • oferta turystyki wiejskiej – materiały z różnych regionów m.in. foldery, mapy, przewodniki, albumy
  • smaki regionów – wiejskie przepisy kulinarne,
  • wiedza – materiały doradcze i informacyjne, przepisy, materiały ze szkoleń, seminariów,
  • twórczość ludowa – prezentacje zajęć prowadzonych przez twórców ludowych – filmy, materiały zdjęciowe, opisy warsztatów

Ośrodki, które chcą udostępnić swoje materiały w ramach wirtualnych targów, mogą przesłać je pod adresem: odpoczywajnawsi@agroturystyka.pl.

Wszystkie informacje dotyczące Kampanii „Odpoczywaj na wsi” dostępne są na stronie www.odpoczywjanwsi.pl/stoisko

 

image_print

Rolniczy handel detaliczny – aktualny stan prawny

18 maja 2022 r. w budynku Centrum Transferu Wiedzy i Innowacji im. Leona Janty-Połczyńskiego w Minikowie, odbyło się szkolenie pn. „Rolniczy handel detaliczny – aktualny stan prawny”.

Celem szkolenia było przedstawienie zmian w związku z wejściem w życie nowej ustawy z dnia 15 grudnia 2021 r. o zmianie niektórych ustaw w celu ułatwienia prowadzenia przez rolników rolniczego handlu detalicznego.

Szkolenie zorganizowano przy współpracy z Izbą Administracji Skarbowej w Bydgoszczy, Urzędem Skarbowym w Radziejowie oraz Wojewódzkim Inspektoratem Weterynarii w Bydgoszczy.

Licznie przybyłych uczestników przywitał z-ca dyrektora KPODR – Ryszard Zarudzki. Ogólne zasady prowadzenia rolniczego handlu detalicznego ze wskazaniem na ostatnie zmiany przedstawiła Beata Chełminiak – specjalistka KPODR. Zagadnienia podatkowe związane ze sprzedażą żywności produkowanej w gospodarstwie rolnym omówił Naczelnik Urzędu Skarbowego w Radziejowie Andrzej Przybyłowski. Alina Lipka z  Izby Administracji Skarbowej w Bydgoszczy szczegółowo zaprezentowała zagadnienia związane z  podatkiem dochodowym w rolniczym handlu detalicznym. Rafał Przybylak z  Izby Administracji Skarbowej w Bydgoszczy wyjaśnił jak rozliczać podatek VAT. Wojewódzki Inspektorat Weterynaryjny w Bydgoszczy reprezentowały panie lek. wet. Barbara Biały i lek. wet. Anna Balcerak, które wyjaśniły jak zapewnić bezpieczeństwo żywności i higienę produktów pochodzenia zwierzęcego przetwarzanych w gospodarstwie.

Następne planowane szkolenie związane z prowadzeniem rolniczego handlu detalicznego będzie dotyczyło etykietowania środków spożywczych w RHD oraz badań przechowalniczych, które służą określaniu daty przydatności do spożycia.

Beata Chełminiak
KPODR w Minikowie

 

 

 

 

image_print

Podsumowanie etapu regionalnego Konkursu Bezpieczne Gospodarstwo Rolne – podregion bydgoski

W 2022 roku po raz kolejny właściciele gospodarstw indywidualnych biorą udział w Ogólnokrajowym Konkursie Bezpieczne Gospodarstwo Rolne orgaznizowanym przez Kasę Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego. Pierwszym etapem konkursu jest etap regionalny, w którym do walki i awansu do kolejnych etapów walczyło kilkadziesiąt gospodarstw podzielonych na podregiony obejmujące dawne województwa bydgoskie, toruńskie i włocławskie.

15 maja  podczas targów Lato na Wsi rozstrzygnięty został etap podregionu bydgoskiego, obejmujący powiaty: bydgoski, inowrocławski, mogileński,  nakielski, sępoleński, świecki, tucholski i żniński. Trzy najlepsze gospodarstwa z 22 zgłoszonych w naszym podregionie awansowało do etapu wojewódzkiego, w którym będą rywalizować z pozostałymi laureatami etapów regionalnych.

Zgodnie z regulaminem konkursu komisje konkursowe wszystkich trzech etapów oceniały:

1) organizację obejścia, podwórza gospodarstwa oraz produkcji rolniczej;
2) ład i porządek w obrębie podwórza, zabudowań i stanowisk pracy;
3) stan techniczny budynków inwentarskich i gospodarczych, a także maszyn, urządzeń, instalacji i narzędzi znajdujących się w gospodarstwie rolnym;
4) warunki obsługi i bytowania zwierząt gospodarskich i profilaktyka chorób odzwierzęcych;
5) wyposażenie w środki ochrony osobistej i urządzenia wspomagające bezpieczną pracę;
6) sposób przechowywania i postępowania ze środkami ochrony roślin i innymi substancjami niebezpiecznymi;
7) dbałość o środowisko naturalne;
8) estetykę gospodarstwa oraz organizację miejsca wypoczynku rodziny, w tym placu zabaw dzieci;
9) zastosowane rozwiązania organizacyjne, techniczne i technologiczne wpływające na bezpieczeństwo osób pracujących i przebywających w gospodarstwie rolnym.

Najlepszymi, którzy spełniają wymogi BHP i ich gospodarstwa są najbezpieczniejsze spośród wszystkich wizytowanych gospodarstw w podregionie bydgoskim były gospodarstwa:

Mateusza Kopytowskiego z Rycerzewka, który zajął miejsce pierwsze,

Danuty i Dariusza z Płonkowa, którzy awansowali do etapu wojewódzkiego
z miejsca drugiego oraz

Krzysztofa Jasiek z Wąwelna, który uplasował się na miejscu trzecim.

Laureaci otrzymali nagrody rzeczowe w postaci elektronarzędzi o wartości od kilkuset do tysiąca pięciuset złotych.  W czerwcu odbędzie się wizytacja gospodarstw przez komisję wojewódzką, w czasie której wyłoniony zostanie jeden zwycięzca, reprezentant województwa kujawsko-pomorskiego na etapie centralnym.

Wszystkim życzymy powodzenia!

 

 

Natalia Narewska

gł.sp.ds. łąkarstwa, roślin pastewnych i ochrony roślin

Dział Technologii Produkcji Rolniczej

image_print

Wyniki XXI edycji konkursu „Nasze Kulinarne Dziedzictwo – Smaki Regionów”, Minikowo, 14 maja 2022 r.

LAUREACI I WYRÓŻNIENI

NAJLEPSZY REGIONALNY PRODUKT ŻYWNOŚCIOWY

1. W kategorii produktów regionalnych pochodzenia zwierzęcego:

Podkategoria: produkty i przetwory mięsne

I nagroda: Leokadia i Wiesław Wysoccy za półgęsek

I nagroda: Witold Śledź Manufaktura Wędliniarska „Olchowy Dymek” za pieczoną polską

Podkategoria: produkty i przetwory z ryb

I nagroda: Manufaktura Przysmaków Rybnych z Borów Tucholskich „CUDORYBKA” za pastę z sandacza

Podkategoria: produkty mleczne

I nagroda: Grudziądzka Spółdzielnia Mleczarska za serek homogenizowany waniliowy

 

Wyróżnienia:

Justyna Wilczewska za pulardę z młodej kury

Jadwiga Patyk za płotki w zalewie octowej

 

2. W kategorii produktów i przetworów pochodzenia roślinnego:

Podkategoria: przetwory owocowe
I nagroda: Elżbieta Pińska za konfiturę z wiśni

Podkategoria: przetwory warzywne
I nagroda: Wytwórnia Musztardy Kcyńskiej za musztardę kcyńską jabłkową

Podkategoria: produkty zbożowe
I nagroda: Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Olszewki i Lubaszcza Agata Minda za chleb z płaskurki na zakwasie

Podkategoria: wyroby cukiernicze
I nagroda Jacek Grabowski za małą czarną po krajeńsku

 

Wyróżnienia:
KGW Krusze Razem za konfiturę z pigwy
KGW w Brzeźnie „Żurawinki” za sarni grzbiet
Folwark Warzyn Michał Sędłak za ogórki korniszony
KGW Nieżywięć za ciastka amoniaczki

 

3. W kategorii napoje regionalne:

Podkategoria: napoje bezalkoholowe
I nagroda: KGW Liszkówko za kompot rabarbarowy z miętą

Podkategoria: napoje alkoholowe
I nagroda: KGW Pturek za nalewkę wiśniową

 

Wyróżnienia:
Arleta Bruska za fermentowany sok z brzozy
Joanna Fröhlke za nalewkę z jarzębiny – jarzębiak
„Gruczniak” Elżbieta Górska za piwo ciemne „Gruczniak nocą”

 

4. Inne produkty regionalne:
I nagroda: KGW Czołówek za zakwas na żur kujawski

Wyróżnienia:
KGW „Nowinka” Nowy Ciechocinek za pierogi z gęsiną
Magdalena Potulska za fiut Kociewski – miód z maślanki

 

NAJLEPSZA POTRAWA REGIONALNA
I miejsce KGW Gminy Górzno za zupę klopsową z lanymi kluskami i kaczkę z weka
II miejsce Restauracja „Pirzok” Paula Czarnecka za zupę „muska” i zraz krajeński
III miejsce KGW w Brzeźnie „Żurawinki” za grzybową polewkę i zraz z dziczyzny

 

Ponadto Komisja Konkursowa nominowała do nagrody „Perła 2022” następujące produkty:

  1. Kaczkę po myśliwsku – KGW w Brzeźnie „Żurawinki”
  2. Piernik notecki – KGW Pturek
  3. Piwo jasne pełne „Gruczniak” – „Gruczniak” Elżbieta Górska
  4. Kulis – kwas z buraczków – Anna Patyk
  5. Smarowidło kujawskie – Akademia Szkolnictwa „AS” Branżowa Szkoła I Stopnia Inowrocław
  6. Pasztet z gołębi – Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Olszewki i Lubaszcza Agata Minda

oraz potrawy: zupę klopsową z lanymi kluskami i kaczkę z weka – KGW Gminy Górzno.

 

Na Wielkim Finale Konkursu „Perła 2022” spośród produktów nominowanych Krajowa Kapituła Konkursu dokona wyboru laureatów.

Wielki Finał XXI edycji konkursu odbędzie się 25 września 2022 r., w trakcie Targów Smaki Regionów w Poznaniu.

 

image_print

REGIONALNA WYSTAWA DROBNEGO INWENTARZA, Minikowo, 14-15.05.2022 r.

Na Wystawie prezentowano króliki rasowe, drób ozdobny, gołębie rasowe, alpaki, w sobotę odbyła się ocena zwierząt natomiast w niedziele na scenie głównej wręczono nagrody i wyróżnienia za najlepszą prezentację zwierząt, oceniano m.in. budowę ciała, typ rasowy, postawę, barwę czy wygląd ogólny.

Komisja oceny drobiu ozdobnego w składzie:

dr inż. Mirosław Banaszak – Wydział Hodowli i Biologii Zwierząt, Politechnika Bydgoska

Kamil Mączkowski – sędzia Polskiego Związku Gołębi Rasowych i Drobnego Inwentarza

Anna Mońko-Łanucha, starszy specjalista ds. produkcji zwierzęcej KPODR w Minikowie


Komisja oceny królików rasowych w składzie:

prof. dr hab. Paweł Bielański,  Instytut Zootechniki Państwowy Instytut Badawczy Balice koło Krakowa                             

prof. dr hab. Dorota Kowalska, Instytut Zootechniki Państwowy Instytut Badawczy Balice koło Krakowa,

mgr inż. Lilianna Beszczyńska, Krajowe Centrum Hodowli Zwierząt w Warszawie,

 

Komisja oceny zwierząt przyznała następujące nagrody i wyróżnienia:

Wyróżnienie Dyrektora KPODR w Minikowie za prezentację ptaków egzotycznych

Marcin Piskorski Prezes Oddziału
Polski Związek Hodowców Kanarków i Ptaków Egzotycznych,  Bydgoszcz

Wyróżnienie Dyrektora KPODR w Minikowie za prezentację ptaków egzotycznych

Kazimierz Smykowski

Wyróżnienie Dyrektora KPODR w Minikowie za pokaz alpak

Monika Fryziak

Czempion w kategorii drób ozdobny

Aleksander Michalik 

Wiceczempion w kategorii drób ozdobny

Józef Jankowski

Wiceczempion w kategorii drób ozdobny

Wojciech Janiszewski

Wyróżnienie Dyrektora KPODR w Minikowie za gołębie rasowe

Damian Wolski

Czempion w kategorii królików rasowych ras dużych – francuski baran

Dominika Siarkowska

Wiceczempion w kategorii królików rasowych ras dużych – belgijski olbrzym szary

Bartosz Krygier

Czempion w kategorii królików rasowych ras średnich – nowozelandzki biały

Paweł Jurek

Wiceczempion w kategorii królików rasowych ras średnich – wiedeński niebieski

Piotr Dydak

Wiceczempion w kategorii królików rasowych ras średnich nowozelandzki biały

Marcin Michalak

Wyróżnienie Dyrektora KPODR Minikowo a stawkę królików Wielki Jasnosrebrzysty

Błażej Tomczak

 

 

 

 

 

 

 

 

Anna Mońko-Łanucha

image_print