Kujawsko-Pomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Minikowie

Notatka ze spotkania, 12 września 2022 r.

W spotkaniu udział wzięli:

Dyrektorzy KPODR w Minikowie:
Ryszard Kamiński
Ryszard Zarudzki
Marek Nowacki

oraz

przedstawiciele działów merytorycznych KPODR
Łukasz Piotrowski
Aleksandra Bielińska
Małgorzata Kołacz

Na spotkaniu poruszono następujące kwestie:

  1. Wszystkie działy merytoryczne mają przejrzeć i dokonać niezbędnej aktualizacji danych zawartych w skróconej wersji Diagnozy sytuacji społeczno-gospodarczej rolnictwa, obszarów wiejskich i przetwórstwa województwa kujawsko-pomorskiego”, Minikowo-Bydgoszcz 2017-2019.
  2. Przypomniano, że materiały do pobrania i aktualizacji ww. dokumentu zamieszczone są
    w zakładce STRATEGIA 2022 na stronie
    www.kpodr.pl.
  3. Czas na weryfikację danych 2 tygodnie.
  4. Ustalano termin kolejnego spotkania grupy roboczej na 19 września 2022 r., godz. 11:00.
  5. Wyznaczony termin spotkania zatwierdzającego aktualizację dokumentu – 26 września 2022 r.

 

 

 

image_print

8 września 2022 roku odbyło się czwarte posiedzenie wojewódzkiego Zespołu analizującego szanse i zagrożenia oraz potencjalne kierunki rozwoju obszarów wiejskich do roku 2030 na terenie województwa kujawsko-pomorskiego i prac nad aktualizacją Strategii Zrównoważonego Rozwoju Wsi, Rolnictwa i Rybactwa 2030.

1. Spotkanie otworzył Mikołaj Bogdanowicz Wojewoda Kujawsko-Pomorski, powitał zgromadzonych gości, tj. przedstawicieli środowisk wiejskich, zrzeszeń, instytucji reprezentujących interesy rolników i wsi w rejonie oraz przybyłych samorządowców. Podziękował i podkreślił rolę inicjatora, a także kontynuatora podjętych działań Ryszarda Kamińskiego Dyrektora Kujawsko-Pomorskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego w Minikowie.

 

2. Spotkanie poprowadził zastępca Dyrektora Kujawsko-Pomorskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego w Minikowie Ryszard Zarudzki, natomiast wybrane elementy „Diagnozy sytuacji społeczno-gospodarczej rolnictwa, obszarów wiejskich
i przetwórstwa województwa kujawsko-pomorskiego” przedstawił w postaci prezentacji Marek Nowacki Dyrektor oddziału w Przysieku.

Prezentacja do pobrania: 
Bydgoszcz 8 września 2022 roku

 

3.Ponadto w trakcie spotkania Konsorcjum „Wiejska e-skrzynka” zaprezentowała wraz z degustacją produkty Rolniczego Handlu Detalicznego.
 

4. W  dyskusji na temat aktualizacji Diagnozy głos zabrali:
     • Paweł Pączka – GPO „GALSTER” – przedstawiciel branży owoców
     • Wojciech Mojzesowicz – Przewodniczący Rady Wojewódzkiej NSZZ Rolników Indywidualnych „Solidarność”
     • Andrzej Basiński  – Gminna Spółka Wodna Sępólno Krajeńskie
     • Ryszard Kierzek – Prezes Kujawsko-Pomorskiej Izby Rolniczej
     • prof. dr. hab. inż. Anna Wenda-Piesik – Politechnika Bydgoska
     • prof. dr. hab. Roman Rudnicki – Uniwersytet Mikołaja Kopernika
     • Andrzej Kabat – Kujawsko-Pomorski Związek Hodowców Trzody Chlewnej
     • Piotr Łęgowski – Zrzeszenie Hodowców Drobiu i Producentów Jaj
     • Karol Pawlak – Grupa Producentów VITROFLORA

Wszystkie wystąpienia były nagrywane, po ich opracowaniu zostaną przekazane do dalszej pracy nad diagnozą

5. Ustalano termin kolejnego spotkania grupy roboczej na koniec września 2022 r.


 

image_print

Gospodarstwa edukacyjne – szkolenie informacyjne

Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie
Instytucja Zarządzająca Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 – Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Operacja współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Schematu II Pomocy Technicznej „Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich”
Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020

 

6 października 2022 r. w Kujawsko-Pomorskim Ośrodku Doradztwa Rolniczego w Minikowie odbędzie się szkolenie informacyjne: „Gospodarstwo edukacyjne – innowacyjna forma przedsiębiorczości na obszarach wiejskich”. Szkolenie jest skierowane do osób prowadzących lub zamierzających prowadzić działalność turystyczną na obszarach wiejskich, a także do osób zaangażowanych w działania na rzecz rozwoju obszarów wiejskich (przedstawicieli instytucji, lokalnych liderów), mieszkających na terenie województwa kujawsko-pomorskiego.

Świadczenie usług edukacy jnych może stanowić wartościową specjalizację oferty obiektu, jednocześnie wspierającą zachowanie jego wiejskiego charakteru. Jest ona interesująca dla miłośników turystyki wiejskiej, co widać m.in. po rosnącej liczbie gospodarstw edukacyjnych zrzeszonych w ramach Ogólnopolskiej Sieci Zagród Edukacyjnych, jednak prowadzenie gospodarstwa edukacyjnego jest korzystne przede wszystkim dla trzech grup interesantów: gospodarzy, szkolnictwa oraz dzieci i młodzieży szkolnej. Poprzez prowadzenie zajęć gospodarze uzyskują dodatkowy dochód i przedłużają okres korzystania z usług obiektu (z zajęć korzysta się również poza sezonem wakacyjnym), szkolnictwo uzyskuje nowe miejsca realizacji podstawy programowej w praktyce, a dzieci i młodzież mogą kształcić się w otoczeniu przyrody i poznawać szkolne zagadnienia od strony praktycznej.

Uczestnikom szkolenia zostaną zaprezentowane informacje na temat dostępnych rozwiązań z zakresu prowadzenia działalności edukacyjnej w gospodarstwie rolnym i obiektach turystyki wiejskiej. Zostaną omówione również przepisy prawne obowiązujące przy prowadzeniu działalności pozarolniczej, a także planowane na najbliższy okres formy dofinansowania.

Program szkolenia: (plik do pobrania) – program szkolenia KPODR I

Formularz zgłoszeniowy: (plik do pobrania) – Formularz zgłoszeniowy (pdf)     Formularz zgłoszeniowy (docx)

Formularz zgłoszeniowy należy wypełnić, wydrukować, własnoręcznie podpisać i przesłać drogą mailową (skan) na adres mailowy: aleksandra.hapka@kpodr.pl lub pocztą tradycyjną na adres: Kujawsko-Pomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Minikowie, Minikowo 1, 89-122 Minikowo, z dopiskiem „KSOW Gospodarstwo Edukacyjne”.

Zgłoszenia są przyjmowane do 30 września 2022 r. do godz. 15:00 (liczy się moment wpływu zgłoszenia do organizatora).

Niniejsze szkolenie będzie pierwszym z serii spotkań poruszających zagadnienia związane z prowadzeniem gospodarstwa edukacyjnego, zaplanowanych do realizacji w okresie: wrzesień 2022 – październik 2023, w ramach projektu „Gospodarstwo edukacyjne – innowacyjna forma przedsiębiorczości na obszarach wiejskich”.

Osoby zainteresowane uczestnictwem w tym oraz w kolejnych szkoleniach zapraszamy do kontaktu z koordynatorem projektu: Aleksandra Hapka, tel. 693-301-527, e-mail: aleksandra.hapka@kpodr.pl.

Harmonogram szkoleń: (plik do pobrania) Harmonogram szkoleń

Link do strony projektu: https://www.kpodr.pl/gospodarstwo-edukacyjne-innowacyjna-forma-przedsiebiorczosci-na-obszarach-wiejskich/

 

Projekt realizowany przez Kujawsko-Pomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Minikowie we współpracy ze Stowarzyszeniem Gospodarstw Edukacyjnych Województwa Śląskiego w ramach Planu Działania Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 Plan operacyjny na lata 2022-2023.

 

Odwiedź portal KSOW – www.ksow.pl

Zostań Partnerem Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich

 

image_print

Szansa na lepszy start 2 – wsparcie dla osób młodych pozostających bez pracy – nabór 14

Czternasty nabór do projektu “Szansa na lepszy start 2 – wsparcie dla osób młodych pozostających bez pracy” realizowany będzie w terminie 22.08.2022-05.09.2022 r.

NABÓR DOTYCZY ŚCIEŻKI OGÓLNEJ (SZKOLENIOWEJ).

ZAPRASZAMY OSOBY Z CAŁEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO.

W ramach naboru planowane jest zrekrutowanie: 15 osób na ścieżkę ogólną.

GRUPA DOCELOWA PROJEKTU

Projekt realizowany jest w okresie 01.09.2020-31.12.2022. Obszar realizacji projektu obejmuje całość województwa kujawsko-pomorskiego.

Zakłada się, że do grupy docelowej należy 60 osób biernych zawodowo w wieku 15-29 lat (zgodnie z definicjami wskazanymi w niniejszym regulaminie, liczba 60 osób obejmuje zarówno uczestników ścieżki ogólnej, jak i dotacyjnej), z obszaru województwa kujawsko-pomorskiego (osoby fizyczne uczące się lub zamieszkujące na obszarze województwa kujawsko-pomorskiego w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego), nie uczestniczących w kształceniu i szkoleniu (tzw. młodzież NEET), z wyłączeniem grupy określonej dla trybu konkursowego w 1.3.1 POWER, tj. z wyłączeniem:

  • osób, które opuściły pieczę zastępczą (do 2 lat po opuszczeniu instytucji pieczy),
  • osób, które opuściły młodzieżowe ośrodki wychowawcze i młodzieżowe ośrodki socjoterapii (do 2 lat po opuszczeniu),
  • osób, które opuściły specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze i specjalne ośrodki wychowawcze (do 2 lat po opuszczeniu),
  • osób, które zakończyły naukę w szkole specjalnej (do 2 lat po zakończeniu nauki w szkole specjalnej),
  • matek przebywających w domach samotnej matki,
  • osób, które opuściły zakład karny lub areszt śledczy (do 2 lat po opuszczeniu),
  • osób, które opuściły zakład poprawczy lub schronisko dla nieletnich (do 2 lat po opuszczeniu),
  • osób, które opuściły zakłady pracy chronionej (do 2 lat po zakończeniu zatrudnienia w zakładzie),
  • imigrantów (w tym osoby polskiego pochodzenia), reemigrantów, osób odchodzących z rolnictwa i ich rodziny, tzw. ubogich pracujących, osób zatrudnionych na umowach krótkoterminowych oraz pracujących w ramach umów cywilno-prawnych – wywodzących się z powyższych 7 wykluczonych grup docelowych.

W ramach grupy docelowej, w wyniku identyfikacji sytuacji problemowej, wyszczególniono następujące podgrupy (podane poniżej wartości dotyczą zarówno ścieżki ogólnej, jak i ścieżki dotacyjnej, w ramach której planowane jest zrekrutowanie 15 osób):

  • 37 kobiet,
  • 5 osób z niepełnosprawnościami (w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, a także osoby z zaburzeniami psychicznymi w rozumieniu ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego),
  • 19 osób (w tym 11 kobiet i 8 mężczyzn) zamieszkujących (w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego) miasta średnie, w tym miasta tracące funkcje społeczno-gospodarcze, tj. Brodnica, Chełmno, Grudziądz, Inowrocław, Nakło nad Notecią, Rypin, Świecie, Włocławek.

 

 

MOŻLIWOŚCI WSPARCIA W PROJEKCIE:

 

 

HARMONOGRAM PROJEKTU

Projekt realizowany jest w okresie 01.09.2020-31.12.2022.

WARUNKI UDZIAŁU W PROJEKCIE

Szczegółowe kryteria rekrutacji (uwaga szczegółowe warunki dla kandydatów na ścieżkę dotacyjną zostaną określone na późniejszym etapie):

  • ocena formalna realizowana przez kadrę zarządzającą obejmować będzie:
  • weryfikację kompletności dokumentów i zgodności z dokumentacją projektową:
  • weryfikację kwalifikowalności kandydata – weryfikacja przynależności do grupy docelowej na podstawie oświadczeń, zaświadczeń i innych dokumentów przedłożonych przez:
  • czy kandydat jest osobą w wieku 15-29 lat na dzień składania formularza rekrutacyjnego (weryfikacja na podstawie oświadczenia w formularzu)[1],  
  • czy kandydat należy do co najmniej jednej z poniższych w/w wykluczonych podgrup
  • czy kandydat złożył oświadczenie dot. gromadzenia, przetwarzania i przekazywania danych osobowych na potrzeby rekrutacji do projektu (oświadczenie stanowi integralną część formularza rekrutacyjnego) (weryfikacja na podstawie oświadczenia w formularzu).
  • ocena merytoryczna cz. 1 realizowana przez kadrę zarządzającą obejmować będzie przyznanie punktów za przynależność kandydata do poszczególnych podgrup defaworyzowanych w grupie docelowej
  • kobiety +2 pkt. (weryfikacja na podstawie oświadczenia stanowiącego integralną część formularza rekrutacyjnego),
  • osoby niepełnosprawne +4 pkt. (weryfikacja na podstawie oryginału zaświadczenia o niepełnosprawności wydanego przez właściwy Zespół ds. orzekania o niepełnosprawności lub kopii orzeczenia o niepełnosprawności),
  • osoby zamieszkujące w rozumieniu Kodeksu Cywilnego Brodnicę, Chełmno, Grudziądz, Inowrocław, Nakło nad Notecią, Rypin, Świecie lub Włocławek +2 pkt. (weryfikacja na podstawie oświadczenia stanowiącego integralną część formularza rekrutacyjnego),
  • osoby o niskich kwalifikacjach +3 pkt. (weryfikacja na podstawie oświadczenia stanowiącego integralną część formularza rekrutacyjnego),
  • punkty mogą się sumować maksymalnie do 11,
  • przyznanie punktów zostanie zrealizowane na podstawie definicji poszczególnych podgrup określonych w regulaminie, w oparciu o oświadczenia bądź zaświadczenia,
  • ocena merytoryczna cz. 2 realizowana przez kadrę zarządzającą wraz z doradcą zawodowym będzie polegała na odbyciu rozmowy kwalifikacyjnej z kandydatami (zaproszenie na rozmowę zostanie przekazane mailowo, telefonicznie lub drogą pocztową, w zależności od danych kontaktowych wskazanych w formularzu rekrutacyjnym, nie później niż 2 dni robocze przed planowanym terminem spotkania, przy czym za zgodą kandydata można ten termin przyspieszyć), w ramach której kandydaci zostaną ocenieni w ramach dwóch kryteriów:
  • motywacja do udziału w projekcie w skali od 1 do 15 punktów (największy poziom motywacji jest punktowany najwyżej),
  • przyczyny złej sytuacji na rynku pracy w skali od 1 do 25 punktów (najbardziej trwałe i trudne do przezwyciężenia bariery punktowane są najwyżej),
  • w ramach oceny można uzyskać maksymalnie 40 punktów, nie określono minimum punktowego,

 

Nabór formularzy rekrutacyjnych będzie odbywać się następującymi kanałami:

  • osobiście w punkcie rekrutacyjnym bądź w trakcie spotkań informacyjnych (w ogłoszeniu o naborze każdorazowo zostanie wskazane, czy ta możliwość jest dostępna, ze względu na sytuację epidemiologiczną COVID-19),
  • pocztą/kurierem na adres biura projektu, wskazany w ust. 5, pkt. a – uwaga: każdorazowo decyduje data wpływu formularza do biura projektu, a nie data stempla pocztowego,
  • mailem w formie wydrukowanego podpisanego i zaparafowanego zeskanowanego dokumentu na adres szansa@pte.bydgoszcz.pl,
  • telefonicznie pod numerem (52) 322 90 60, wyłącznie dla osób niepełnosprawnych z ograniczeniami mobilnościowymi (na etapie rozmowy telefonicznej osoba, od której w ten sposób pozyskiwane będą dane celem zgłoszenia zostanie zapoznana z klauzulą informacyjną RODO). Formuła telefoniczna polega na zanotowaniu przez pracownika biura danych podanych przez kandydata i w taki sposób uzupełniony formularz zostaje kandydatowi dostarczony osobiście bądź pocztowo do podpisu (uzupełnienie telefoniczne nie dotyczy elementów zgłoszenia obejmujących opis planowanej działalności gospodarczej). Brak możliwości uzyskania podpisu kandydata powoduje pozostawienie zgłoszenia bez rozpatrzenia.

Więcej informacji na stronie:

https://pte.bydgoszcz.pl/projekty/szansa-2/

oraz na Facebook:

https://www.facebook.com/szansanalepszystart2/

 

[1] Możliwe jest zakwalifikowanie również takiego kandydata, który spełni kryterium wieku dopiero w momencie uzyskania pierwszej formy wsparcia w projekcie.

image_print

Polskie Towarzystwo Ekonomiczne – Oddział w Bydgoszczy realizuje projekt „Szansa na lepszy start 2 – wsparcie dla osób młodych pozostających bez pracy”.

Informacja o naborze nr 14:

Czternasty nabór do projektu “Szansa na lepszy start 2 – wsparcie dla osób młodych pozostających bez pracy” realizowany będzie w terminie 22.08.2022-05.09.2022 r.

NABÓR DOTYCZY ŚCIEŻKI OGÓLNEJ (SZKOLENIOWEJ).

ZAPRASZAMY OSOBY Z CAŁEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO.

W ramach naboru planowane jest zrekrutowanie: 15 osób na ścieżkę ogólną.

GRUPA DOCELOWA PROJEKTU

Projekt realizowany jest w okresie 01.09.2020-31.12.2022. Obszar realizacji projektu obejmuje całość województwa kujawsko-pomorskiego.

Zakłada się, że do grupy docelowej należy 60 osób biernych zawodowo w wieku 15-29 lat (zgodnie z definicjami wskazanymi w niniejszym regulaminie, liczba 60 osób obejmuje zarówno uczestników ścieżki ogólnej, jak i dotacyjnej), z obszaru województwa kujawsko-pomorskiego (osoby fizyczne uczące się lub zamieszkujące na obszarze województwa kujawsko-pomorskiego w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego), nie uczestniczących w kształceniu i szkoleniu (tzw. młodzież NEET), z wyłączeniem grupy określonej dla trybu konkursowego w 1.3.1 POWER, tj. z wyłączeniem:

  • • osób, które opuściły pieczę zastępczą (do 2 lat po opuszczeniu instytucji pieczy),
  • • osób, które opuściły młodzieżowe ośrodki wychowawcze i młodzieżowe ośrodki socjoterapii (do 2 lat po opuszczeniu),
  • • osób, które opuściły specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze i specjalne ośrodki wychowawcze (do 2 lat po opuszczeniu),
  • • osób, które zakończyły naukę w szkole specjalnej (do 2 lat po zakończeniu nauki w szkole specjalnej),
  • • matek przebywających w domach samotnej matki,
  • • osób, które opuściły zakład karny lub areszt śledczy (do 2 lat po opuszczeniu),
  • • osób, które opuściły zakład poprawczy lub schronisko dla nieletnich (do 2 lat po opuszczeniu),
  • • osób, które opuściły zakłady pracy chronionej (do 2 lat po zakończeniu zatrudnienia w zakładzie),
  • • imigrantów (w tym osoby polskiego pochodzenia), reemigrantów, osób odchodzących z rolnictwa i ich rodziny, tzw. ubogich pracujących, osób zatrudnionych na umowach krótkoterminowych oraz pracujących w ramach umów cywilno-prawnych – wywodzących się z powyższych 7 wykluczonych grup docelowych.

W ramach grupy docelowej, w wyniku identyfikacji sytuacji problemowej, wyszczególniono następujące podgrupy (podane poniżej wartości dotyczą zarówno ścieżki ogólnej, jak i ścieżki dotacyjnej, w ramach której planowane jest zrekrutowanie 15 osób):
• 37 kobiet,
• 5 osób z niepełnosprawnościami (w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, a także osoby z zaburzeniami psychicznymi w rozumieniu ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego),
• 19 osób (w tym 11 kobiet i 8 mężczyzn) zamieszkujących (w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego) miasta średnie, w tym miasta tracące funkcje społeczno-gospodarcze, tj. Brodnica, Chełmno, Grudziądz, Inowrocław, Nakło nad Notecią, Rypin, Świecie, Włocławek.

MOŻLIWOŚCI WSPARCIA W PROJEKCIE:

HARMONOGRAM PROJEKTU
Projekt realizowany jest w okresie 01.09.2020-31.12.2022.

WARUNKI UDZIAŁU W PROJEKCIE
Szczegółowe kryteria rekrutacji (uwaga szczegółowe warunki dla kandydatów na ścieżkę dotacyjną zostaną określone na późniejszym etapie):

  1. ocena formalna realizowana przez kadrę zarządzającą obejmować będzie:
  • • weryfikację kompletności dokumentów i zgodności z dokumentacją projektową:
  • • weryfikację kwalifikowalności kandydata – weryfikacja przynależności do grupy docelowej na podstawie oświadczeń, zaświadczeń i innych dokumentów przedłożonych przez:
  • • czy kandydat jest osobą w wieku 15-29 lat na dzień składania formularza rekrutacyjnego (weryfikacja na podstawie oświadczenia w formularzu)[1],  
  • • czy kandydat należy do co najmniej jednej z poniższych w/w wykluczonych podgrup
  • • czy kandydat złożył oświadczenie dot. gromadzenia, przetwarzania i przekazywania danych osobowych na potrzeby rekrutacji do projektu (oświadczenie stanowi integralną część formularza rekrutacyjnego) (weryfikacja na podstawie oświadczenia w formularzu).
  1. ocena merytoryczna cz. 1 realizowana przez kadrę zarządzającą obejmować będzie przyznanie punktów za przynależność kandydata do poszczególnych podgrup defaworyzowanych w grupie docelowej
  • • kobiety +2 pkt. (weryfikacja na podstawie oświadczenia stanowiącego integralną część formularza rekrutacyjnego),
  • • osoby niepełnosprawne +4 pkt. (weryfikacja na podstawie oryginału zaświadczenia o niepełnosprawności wydanego przez właściwy Zespół ds. orzekania o niepełnosprawności lub kopii orzeczenia o niepełnosprawności),
  • • osoby zamieszkujące w rozumieniu Kodeksu Cywilnego Brodnicę, Chełmno, Grudziądz, Inowrocław, Nakło nad Notecią, Rypin, Świecie lub Włocławek +2 pkt. (weryfikacja na podstawie oświadczenia stanowiącego integralną część formularza rekrutacyjnego),
  • • osoby o niskich kwalifikacjach +3 pkt. (weryfikacja na podstawie oświadczenia stanowiącego integralną część formularza rekrutacyjnego),
  • • punkty mogą się sumować maksymalnie do 11,
  • • przyznanie punktów zostanie zrealizowane na podstawie definicji poszczególnych podgrup określonych w regulaminie, w oparciu o oświadczenia bądź zaświadczenia,
  1. ocena merytoryczna cz. 2 realizowana przez kadrę zarządzającą wraz z doradcą zawodowym będzie polegała na odbyciu rozmowy kwalifikacyjnej z kandydatami (zaproszenie na rozmowę zostanie przekazane mailowo, telefonicznie lub drogą pocztową, w zależności od danych kontaktowych wskazanych w formularzu rekrutacyjnym, nie później niż 2 dni robocze przed planowanym terminem spotkania, przy czym za zgodą kandydata można ten termin przyspieszyć), w ramach której kandydaci zostaną ocenieni w ramach dwóch kryteriów:
  • • motywacja do udziału w projekcie w skali od 1 do 15 punktów (największy poziom motywacji jest punktowany najwyżej),
  • • przyczyny złej sytuacji na rynku pracy w skali od 1 do 25 punktów (najbardziej trwałe i trudne do przezwyciężenia bariery punktowane są najwyżej),
  • • w ramach oceny można uzyskać maksymalnie 40 punktów, nie określono minimum punktowego,

Nabór formularzy rekrutacyjnych będzie odbywać się następującymi kanałami:

  1. osobiście w punkcie rekrutacyjnym bądź w trakcie spotkań informacyjnych (w ogłoszeniu o naborze każdorazowo zostanie wskazane, czy ta możliwość jest dostępna, ze względu na sytuację epidemiologiczną COVID-19),
  2. pocztą/kurierem na adres biura projektu, wskazany w ust. 5, pkt. a – uwaga: każdorazowo decyduje data wpływu formularza do biura projektu, a nie data stempla pocztowego,
  3. mailem w formie wydrukowanego podpisanego i zaparafowanego zeskanowanego dokumentu na adres szansa@pte.bydgoszcz.pl,
  4. telefonicznie pod numerem (52) 322 90 60, wyłącznie dla osób niepełnosprawnych z ograniczeniami mobilnościowymi (na etapie rozmowy telefonicznej osoba, od której w ten sposób pozyskiwane będą dane celem zgłoszenia zostanie zapoznana z klauzulą informacyjną RODO). Formuła telefoniczna polega na zanotowaniu przez pracownika biura danych podanych przez kandydata i w taki sposób uzupełniony formularz zostaje kandydatowi dostarczony osobiście bądź pocztowo do podpisu (uzupełnienie telefoniczne nie dotyczy elementów zgłoszenia obejmujących opis planowanej działalności gospodarczej). Brak możliwości uzyskania podpisu kandydata powoduje pozostawienie zgłoszenia bez rozpatrzenia.

Więcej informacji na stronie:
https://pte.bydgoszcz.pl/projekty/szansa-2/

oraz na Facebook:
https://www.facebook.com/szansanalepszystart2/

 

1 Możliwe jest zakwalifikowanie również takiego kandydata, który spełni kryterium wieku dopiero w momencie uzyskania pierwszej formy wsparcia w projekcie.

 

 

image_print

Rozstrzygnięcie konkursu – krzyżówki pn. „W ZGODZIE Z NATURĄ”

Kujawsko-Pomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Minikowie wraz z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu zorganizowali konkurs – krzyżówkę pn. „W zgodzie z naturą”, która zamieszczona była w sierpniowym wydaniu naszego miesięcznika w ramach projektu ekologicznego pn. „Bioróżnorodność naszym bogactwem – edukacja i informacja dla mieszkańców województwa kujawsko-pomorskiego”.

W konkursie wzięło udział 12 osób, spośród których 30 sierpnia komisja konkursowa wyłoniła jednego zwycięzcę. Laureatką konkursu została Pani Marcelina Słoma, która w wyznaczonym terminie nadesłała prawidłowe hasło – Różnorodność biologiczna. Nagrodą w konkursie był zestaw naczyń próżniowych do przechowywania żywności, pojemniki na przekąski oraz butelka na wodę. Pani Marcelinie gratulujemy wiedzy i serdecznie zapraszamy do udziału w kolejnych konkursach oraz poszerzania swojej wiedzy z zakresu ekologii i ochrony środowiska. 

 

Tekst i zdjęcie: Lidia Saganowska KPODR

image_print

Młodzi na start – już teraz zostań swoim szefem! – numer naboru: 9

GRUPA DOCELOWA PROJEKTU

Projekt „Młodzi na start – już teraz zostań swoim szefem!” realizowany będzie w okresie 01.07.2021-30.09.2023 na obszarze województwa kujawsko-pomorskiego.

Projekt skierowany jest wyłącznie do 130 osób biernych zawodowo i bezrobotnych niezarejestrowanych w urzędzie pracy w wieku 18-29 lat z województwa kujawsko-pomorskiego (osoby fizyczne, które zamieszkują lub uczą się na obszarze województwa w rozumieniu Kodeksu Cywilnego), w tym:

  • 52 osoby bierne zawodowo, w tym 26 osób nieuczestniczących w kształceniu lub szkoleniu
  • 78 osób bezrobotnych niezarejestrowanych w powiatowym urzędzie pracy
  • 7 osób z niepełnosprawnościami
  • 105 osób, które utraciły zatrudnienie po 01.03.2020 w wyniku COVID-19 (osoby młode pozostające bez pracy, które po 01.03.2020 utraciły zatrudnienie z powodu rozwiązania umowy lub jej nieprzedłużenia; dotyczy zarówno umów o pracę, jak i umów cywilnoprawnych)

 

MOŻLIWOŚCI WSPARCIA W PROJEKCIE:

  • szkolenie „ABC przedsiębiorczości”
  • szkolenie indywidualne w zakresie biznesplanu 
  • wsparcie finansowe, w tym:
  1. stawka jednostkowa na samozatrudnienie 23 050,00 zł
  2. wsparcie pomostowe przez 6 pierwszych miesięcy prowadzenia działalności gospodarczej w kwocie nie większej niż równowartość minimalnego wynagrodzenia za pracę (obowiązującej w 2/2021 r.) – średnio w projekcie 1 600,00 zł na miesiąc na osobę

 

HARMONOGRAM PROJEKTU

Projekt realizowany jest w okresie 01.07.2021-30.09.2023

 

Informacja o naborze:

  • numer naboru: 9
  • obszar: całe województwo kujawsko-pomorskie (osoby mieszkające w rozumieniu Kodeksu Cywilnego lub uczące się na terenie województwa kujawsko-pomorskiego)
  • kiedy: 12.09.2022-29.09.2022
  • liczba miejsc: 25

UWAGA: najpóźniej w dniu rozpoczęcia naboru nad niniejszym komunikatem pojawi się link do generatora, w którym należy uzupełnić formularz rekrutacyjny, a następnie po jego przesłaniu przez generator wydrukować, zaparafować, podpisać i dołączyć załączniki (jeśli dotyczy) oraz złożyć w sposób dopuszczalny regulaminem, tj. 

  • osobiście w Biurze Projektu
  • pocztą/kurierem na adres Biura Projektu
  • elektronicznie (w formie skanu z parafkami i podpisami za pośrednictwem maila lub z wykorzystaniem podpisu elektronicznego weryfikowanego za pomocą kwalifikowalnego certyfikatu bądź z wykorzystaniem podpisu elektronicznego za pomocą profilu zaufanego),
  • telefonicznie pod numerem telefonu 52 322 90 61 – wyłącznie dla osób niepełnosprawnych z ograniczeniami mobilnościowymi (na etapie rozmowy telefonicznej osoba, od której w ten sposób pozyskiwane będą dane celem zgłoszenia zostanie zapoznana z klauzulą informacyjną RODO). W przypadku zakwalifikowania do projektu kandydat/ka w terminie do dnia odbycia pierwszej formy wsparcia będzie zobowiązany dostarczyć wersję papierową bądź skan zautoryzowanego podpisem dokumentu. Ewentualnie dopuszcza się możliwość spotkania pracownika Biura Projektu z kandydatem/ką w wyznaczonym przez niego miejscu.

Osobiście dokumenty można składać w:

  • Biurze Projektu: Bydgoszcz, ul. Długa 34 [w okresie prowadzenia rekrutacji, tj. każdorazowo od dnia ogłoszenia naboru do dnia zakończenia okresu przyjmowania formularzy rekrutacyjnych biuro projektu będzie czynne codziennie w godzinach 12.00-14.00, przy czym po uprzednim umówieniu się telefonicznym możliwe jest spotkanie z pracownikiem biura projektu w innych godzinach niż wskazane (uwaga z zastrzeżeniem ograniczenia funkcjonowania biura projektu jedynie do kontaktu telefonicznego i mailowego w przypadku stanu epidemii)].

 

 

Więcej informacji na stronie:

https://pte.bydgoszcz.pl/projekty/mlodzi-na-start-juz-teraz-zostan-swoim-szefem/

oraz na Facebook:

https://www.facebook.com/M%C5%82odzi-na-start-Projekt-realizowany-przez-PTE-Bydgoszcz-111694754613383

 

Pozdrawiam,

Agnieszka Kahlau

Koordynator sekcji „inLAB i projekty międzynarodowe”

 ________________________________________________________

 

Polskie Towarzystwo Ekonomiczne Oddział w Bydgoszczy

85-034 Bydgoszcz, ul. Długa 34, tel. 52 322 90 62

kahlau@pte.bydgoszcz.pl
www.pte.bydgoszcz.pl

image_print

Własny biznes Twoją szansą! – numer naboru: 6

GRUPA DOCELOWA PROJEKTU

Projekt „Własny biznes Twoją szansą!” realizowany będzie w okresie 01.12.2021-30.09.2023 na obszarze województwa kujawsko-pomorskiego.

Projekt skierowany jest wyłącznie do 88 osób biernych zawodowo i bezrobotnych niezarejestrowanych w urzędzie pracy w wieku 18-29 lat z województwa kujawsko-pomorskiego (osoby fizyczne, które zamieszkują lub uczą się na obszarze województwa kujawsko-pomorskiego w rozumieniu Kodeksu Cywilnego), w tym:

  • 37 osób biernych zawodowo, w tym 15 osób nieuczestniczących w kształceniu lub szkoleniu (zgodnie z definicją młodzieży NEET),
  • 51 osób bezrobotnych niezarejestrowanych w powiatowym urzędzie pracy,
  • 5 osób z niepełnosprawnościami,
  • 52 kobiety,
  • 18 osób (11 kobiet, 7 mężczyzn) zamieszkujących (w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego) miasta średnie lub miasta tracące funkcje społeczno-gospodarcze, tj. Brodnica, Chełmno, Grudziądz, Inowrocław, Nakło nad Notecią, Rypin, Świecie, Włocławek.

 

MOŻLIWOŚCI WSPARCIA W PROJEKCIE:

  • szkolenie „ABC przedsiębiorczości”
  • szkolenie indywidualne w zakresie biznesplanu 
  • wsparcie finansowe, w tym:
  1. stawka jednostkowa na samozatrudnienie 23 050,00 zł
  2. wsparcie pomostowe przez 6 pierwszych miesięcy prowadzenia działalności gospodarczej w kwocie nie większej niż równowartość minimalnego wynagrodzenia za pracę (obowiązującej w 8/2021 r.) – średnio w projekcie 2 120,00 zł na miesiąc na osobę

HARMONOGRAM PROJEKTU

Projekt realizowany jest w okresie 01.12.2021-30.09.2023

Informacja o naborze:

  • numer naboru: 6
  • obszar: całe województwo kujawsko-pomorskie (osoby mieszkające w rozumieniu Kodeksu Cywilnego lub uczące się na terenie województwa kujawsko-pomorskiego)
  • kiedy: 12.09.2022-29.09.2022
  • liczba miejsc: 25

UWAGA: najpóźniej w dniu rozpoczęcia naboru nad niniejszym komunikatem pojawi się link do generatora, w którym należy uzupełnić formularz rekrutacyjny, a następnie po jego przesłaniu przez generator wydrukować, zaparafować, podpisać i dołączyć załączniki (jeśli dotyczy) oraz złożyć w sposób dopuszczalny regulaminem, tj. 

  • osobiście w Biurze Projektu
  • pocztą/kurierem na adres Biura Projektu
  • elektronicznie (w formie skanu z parafkami i podpisami za pośrednictwem maila lub z wykorzystaniem podpisu elektronicznego weryfikowanego za pomocą kwalifikowalnego certyfikatu bądź z wykorzystaniem podpisu elektronicznego za pomocą profilu zaufanego),
  • telefonicznie pod numerem telefonu 52 322 90 61 – wyłącznie dla osób niepełnosprawnych z ograniczeniami mobilnościowymi (na etapie rozmowy telefonicznej osoba, od której w ten sposób pozyskiwane będą dane celem zgłoszenia zostanie zapoznana z klauzulą informacyjną RODO). W przypadku zakwalifikowania do projektu kandydat/ka w terminie do dnia odbycia pierwszej formy wsparcia będzie zobowiązany dostarczyć wersję papierową bądź skan zautoryzowanego podpisem dokumentu. Ewentualnie dopuszcza się możliwość spotkania pracownika Biura Projektu z kandydatem/ką w wyznaczonym przez niego miejscu.

Osobiście dokumenty można składać w:

  • Biurze Projektu: Bydgoszcz, ul. Długa 34 [w okresie prowadzenia rekrutacji, tj. każdorazowo od dnia ogłoszenia naboru do dnia zakończenia okresu przyjmowania formularzy rekrutacyjnych biuro projektu będzie czynne codziennie w godzinach 12.00-14.00, przy czym po uprzednim umówieniu się telefonicznym możliwe jest spotkanie z pracownikiem biura projektu w innych godzinach niż wskazane (uwaga z zastrzeżeniem ograniczenia funkcjonowania biura projektu jedynie do kontaktu telefonicznego i mailowego w przypadku stanu epidemii)].

 

 

Więcej informacji na stronie:

https://pte.bydgoszcz.pl/projekty/wlasny-biznes-twoja-szansa/o-projekcie/

oraz na Facebook:

https://www.facebook.com/W%C5%82asny-biznes-Projekt-realizowany-przez-PTE-Bydgoszcz-102680445739667

 

Pozdrawiam,

Agnieszka Kahlau

Koordynator sekcji „inLAB i projekty międzynarodowe”

 ________________________________________________________

 

Polskie Towarzystwo Ekonomiczne Oddział w Bydgoszczy

85-034 Bydgoszcz, ul. Długa 34, tel. 52 322 90 62

kahlau@pte.bydgoszcz.pl
www.pte.bydgoszcz.pl

image_print

Międzynarodowe Targi Potato Poland 2022 i XXIX Krajowe Dni Ziemniaka

Na terenach Hodowli Ziemniaka Zamarte Sp. z o.o. – Grupa IHAR odbyły się XXIX Krajowe Dni Ziemniaka i Międzynarodowe Targi Potato Poland 2022 – 19-21 sierpnia 2022r. Zamarte

Oficjalne otwarcie targów zainaugurował Sekretarz Stanu w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi pan Lech Antoni Kołakowski. W swoim przemówieniu odczytał list Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi omawiający wydajności upraw ziemniak jakie osiągnięto w 2021 r. Przedstawił znaczenie ziemniaka i jego pozycję w znaczeniu upraw.

Fot. Sekretarz Stanu w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi pan Lech Antoni Kołakowski

Fot. Otwarcie targów, przecięcie wstęgi.

Organizatorzy konferencji zorganizowali panel wykładów tematycznych: „Inicjatywa trójmorza”, „Biznes ziemniaczany”, „Cyberagrotechnika”, „Neutralność klimatyczna” oraz debatę: „Ziemniak
na piątkę”, w których rolnicy mieli możliwość czynnego uczestniczenia.

Kujawsko-Pomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego uczestniczył w wydarzeniu nawiązując relacje z podmiotami branży ziemniaczanej. Wielu wystawców jest partnerami KPODR. Kilkadziesiąt odmian ziemniaka prezentowanych jest na poletkach w Minikowie.

W trakcie wystawy Sekretarz Stanu w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi pan Lech Antoni Kołakowski wraz z dyrektor Departamentu Hodowli i Ochrony Roślin Niną Dobrzyńską, odwiedzili stoisko KPODR w Minikowie, na który zostali powitani przez zastępcę dyrektora KPODR Lidię Lewandowską.

Fot.  Sekretarz Stanu pan Lech Antoni Kołakowski wraz z dyrektor Departamentu Hodowli i Ochrony Roślin Niną Dobrzyńską, na stoisku KPODR w Minikowie.

Rolnicy byli zainteresowani ekologią, uprawą łąki kwietnej czy biologizacją gleby oraz planowanymi przez Ośrodek szkoleniami.

Fot. Wystawca IHiAR PIB Bonin

Spotkania branżowe producentów ziemniaków podczas targów, były doskonaleniem metod systemu produkcji poprzez wymianę wiedzy i doświadczeń. Rolnicy bardzo chętnie dopytywali o walory poszczególnych odmian oraz sposoby ochrony przed patogenami.

Fot. Poletka wystawowe.

Na przygotowanych poletkach uprawnych był zaprezentowane kolekcje Odmian HZ Zamarte/rody oraz plantacja ziemniaka Jasia (późny). Na plantacji odbyły się również pokazy kopania ziemniaków maszynami prezentowanymi przez wystawców.

Rolnicy w trakcie trwania targów mogli podziwiać pokazy maszyn do zbioru ziemniaków.

Fot. Wystawa maszyn

Dużym zainteresowaniem uczestników targów cieszył się Konkurs na najsmaczniejszą odmianę, zorganizowany przez IHAR PIB Bonin.

 

 

Tekst i foto
Anna Czajkowska
KPODR w Minikowie

 

 

 

image_print