Szkolenie pn. „Sprawozdawczość w systemie BDO dla samorządów gmin w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi”.

  

 21 lutego br. Kujawsko-Pomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Minikowie przy współudziale środków pochodzących z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu zorganizował szkolenie pn. „Sprawozdawczość w systemie BDO dla samorządów gmin w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi”. Do Centrum Transferu Wiedzy i Innowacji im. Leona Janty-Połczyńskiego w Minikowie przybyło 76 przedstawicieli urzędów gmin i miast województwa kujawsko-pomorskiego. Zagadnienie sprawozdawczości przedstawiła Pani Katarzyna Osenkowska. Powołując się na ustawę z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach prelegentka przypomniała obowiązki jakie spoczywają na gminach.

przygotowania do ponownego użycia i recyklingu odpadów komunalnych, oraz obowiązku nie przekraczania określonych poziomów składowania.

realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, które wójt, burmistrz lub prezydent miasta musi przekazać marszałkowi województwa oraz wojewódzkiemu inspektorowi ochrony środowiska do dnia 31 marca za pośrednictwem Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO).

Otwarcie szkolenia w KPODR w Minikowie - Natalia Czyżewska-SuchońWykładowca szkolenia - Katarzyna Osenkowska

 
 

Tekst: Natalia Czyżewska-Suchoń

Zdjęcia: Damian Oparzela